Rust - Mustang Evolution

Go Back   Mustang Evolution > 4 Cylinder | V6 | Classic Mustangs || Tech and Talk > Pre-2005 V6 Mustang



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Please support our sponsors and let them know you heard about them here!
Old 03-21-2014, 12:45 PM   #1
Registered Member
Regular
 
jessica99's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 29
Rust

So today I washed and dried my 99 mustang because the weather is finally nice enough. And I came to realize just how much rust and chipped paint there is on the lower half of my car. The car is fairly high in kms but I'm in desperate need of an affordable but well worth way to fix this problem. Anybody know of anything at all that I can do besides the obvious like re-paint the whole car?Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByMustang Evolution1395423920.155152.jpg
Views:	60
Size:	986.7 KB
ID:	151391
jessica99 is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 03-21-2014, 03:33 PM   #2
Registered Member
Regular
 
OfficialMakkyZ's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Oklahoma City
Region: Oklahoma
Posts: 270
I'm pretty sure autozone has Duplicolor ColorMatch spray paint. You can get it in a close color and it'll disperse and match your color. I personally used acrylic before I even discovered these forums (yeah, like a dumb ***) and it's not really noticeable except that it's matte. Luckily I only used it on the bottom where you have to really look to notice it good luck and let me know how it goes!
__________________
Check out my garage:

http://www.mustangevolution.com/forum/f376/t351203/

OfficialMakkyZ is offline   Reply With Quote
Old 03-21-2014, 03:58 PM   #3
Registered Member
Regular
 
jessica99's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 29
Quote:
Originally Posted by OfficialMakkyZ View Post
I'm pretty sure autozone has Duplicolor ColorMatch spray paint. You can get it in a close color and it'll disperse and match your color. I personally used acrylic before I even discovered these forums (yeah, like a dumb ***) and it's not really noticeable except that it's matte. Luckily I only used it on the bottom where you have to really look to notice it good luck and let me know how it goes!

Yeah I definitely will. I'm from Canada and to be honest I don't know if we have auto zone here but I'm gonna look. Thanks a lot
jessica99 is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 03-22-2014, 11:58 AM   #4
Registered Member
Regular
 
OfficialMakkyZ's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Oklahoma City
Region: Oklahoma
Posts: 270
Didn't realize that, I'm not exactly sure what kind of auto stores you have, but any of them will carry the color match stuff. It's rather popular. I'll be using it on mine soon too, I think.
__________________
Check out my garage:

http://www.mustangevolution.com/forum/f376/t351203/

OfficialMakkyZ is offline   Reply With Quote
Old 03-22-2014, 12:02 PM   #5
Registered Member
Regular
 
jessica99's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 29
Yeah we have Maaco here. I'm gonna try them when I have a chance. They also do full body painting so I'm gonna see what my other options are because the paints chipping in the wheel well and I can't even like wash it cuz it'll peal off and it hurts my heart lol
jessica99 is offline   Reply With Quote
Reply

Lower Navigation
Go Back   Mustang Evolution > 4 Cylinder | V6 | Classic Mustangs || Tech and Talk > Pre-2005 V6 Mustang

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are On
Refbacks are Off


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
RTR rim rust? jessesse AmericanMuscle 19 02-27-2014 12:40 PM
Getting rid of rust? 610swolf 2005-2010 Mustang GT 8 02-11-2013 10:35 PM
Rust wtf? Yellow50 2011-2014 Mustang GT 14 01-28-2012 06:20 PM
Rust JPR68Stang Classic Mustangs 2 10-20-2011 04:03 AM

» Like Us On Facebook



07:14 PM


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0

MustangEvolution.com is in no way associated with or endorsed by Ford Motor Company.