Supercharger - Page 8 - Mustang Evolution

Go Back   Mustang Evolution > 1979-2015 Mustang GT || Tech and Talk > 2011-2014 Mustang GT



Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
Please support our sponsors and let them know you heard about them here!
Old 11-09-2013, 09:37 PM   #246
Registered Member
Regular
 
JG5.0's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Region: North Carolina
Posts: 268
Quote:
Originally Posted by ZLwhat View Post
The fastest 5.0 in the Texas mile is a 2012 competition orange boss with a kenne belle on it. There's a reason they are happy about their blowers! I have a KB on my lightning and love it! Oh btw, the boss is still on the factory sealed long block also!
Good thing I took it back. Yeah, not hating at all on KB, they have been awesome on mustangs and lightnings since Incan remember. Paxton was more affordable at the time haha
JG5.0 is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 11-09-2013, 11:06 PM   #247
Registered Member
Regular
 
gladiatoro's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Kelowna BC
Region: Canada
Posts: 771
Quote:
Originally Posted by 05Mystic View Post
Oops, you missed the word aftermarket.


And you unfortunately forgot a professional installation ... including a custom tune....
gladiatoro is offline  
Old 11-10-2013, 12:27 AM   #248
Registered Member
Regular
 
Join Date: Feb 2013
Location: Elmendorf
Region: Texas
Posts: 1,322
Quote:
Originally Posted by JG5.0 View Post

Good thing I took it back. Yeah, not hating at all on KB, they have been awesome on mustangs and lightnings since Incan remember. Paxton was more affordable at the time haha
Yeah I honestly had a whipple on my lightning and it locked up twice before I switched to KB. I always wanted to f-1 procharge my lightning but decided to hell with that awhile ago. I think centrifugals are awesome too and id love a Paxton for my 5.0
ZLwhat is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 11-10-2013, 06:32 AM   #249
Registered Member
Regular
 
EastTNMustang's Avatar
 
Join Date: Nov 2013
Location: Knoxville
Region: Tennessee
Posts: 428
Quote:
Originally Posted by ZLwhat View Post
Yeah I honestly had a whipple on my lightning and it locked up twice before I switched to KB. I always wanted to f-1 procharge my lightning but decided to hell with that awhile ago. I think centrifugals are awesome too and id love a Paxton for my 5.0
What year is your lightning?
EastTNMustang is offline  
Old 11-10-2013, 07:24 AM   #250
Registered Member
Regular
 
05Mystic's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Region: Florida
Posts: 29
Quote:
Originally Posted by gladiatoro View Post
And you unfortunately forgot a professional installation ... including a custom tune....

Dammit. Bastard!
05Mystic is offline  
Old 11-10-2013, 11:09 AM   #251
Registered Member
Regular
 
gladiatoro's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Kelowna BC
Region: Canada
Posts: 771
Quote:
Originally Posted by 05Mystic View Post
Dammit. Bastard!
gladiatoro is offline  
Old 11-10-2013, 01:28 PM   #252
Registered Member
Regular
 
Join Date: Feb 2013
Location: Elmendorf
Region: Texas
Posts: 1,322
Quote:
Originally Posted by 14rs3roush View Post

What year is your lightning?
It's a 2001
ZLwhat is offline  
Old 11-10-2013, 03:44 PM   #253
Registered Member
Regular
 
DallasStang77's Avatar
 
Join Date: Sep 2013
Location: Dallas
Region: Texas
Posts: 1,842
Quote:
Originally Posted by 14rs3roush View Post
Rapinator...I tried to PM you, but looks like your inbox is full...can you PM me your phone number so I can call you to discuss? You seem to be a very troubled young man and I may be able to help you.
Lol and that's what the rapist said to the little boy...
DallasStang77 is offline  
Old 11-10-2013, 03:48 PM   #254
Registered Member
Regular
 
Rapinator126's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Region: Texas
Posts: 9,253
By april its 900hp or bust. Lol
Rapinator126 is offline  
Old 11-10-2013, 04:16 PM   #255
Registered Member
Regular
 
EastTNMustang's Avatar
 
Join Date: Nov 2013
Location: Knoxville
Region: Tennessee
Posts: 428
Quote:
Originally Posted by Rapinator126 View Post
By april its 900hp or bust. Lol
Where are you at in your rebuild?
EastTNMustang is offline  
Old 11-10-2013, 04:23 PM   #256
Registered Member
Regular
 
Rapinator126's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Region: Texas
Posts: 9,253
Quote:
Originally Posted by 14rs3roush View Post

Where are you at in your rebuild?
What do you mean?
Rapinator126 is offline  
Old 11-10-2013, 04:24 PM   #257
Registered Member
Regular
 
EastTNMustang's Avatar
 
Join Date: Nov 2013
Location: Knoxville
Region: Tennessee
Posts: 428
Quote:
Originally Posted by Rapinator126 View Post
What do you mean?
I thought you were rebuilding a blown motor and adding a new turbo plus spray.
EastTNMustang is offline  
Old 11-10-2013, 04:30 PM   #258
Registered Member
Regular
 
Rapinator126's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Region: Texas
Posts: 9,253
Quote:
Originally Posted by 14rs3roush View Post

I thought you were rebuilding a blown motor and adding a new turbo plus spray.
My motor is already forged with a 300 shot of nitrous.

---------- Post added at 05:30 PM ---------- Previous post was at 05:28 PM ----------

But yes I will be adding a turbo the first of next year.
Rapinator126 is offline  
Old 11-10-2013, 04:31 PM   #259
Registered Member
Regular
 
gladiatoro's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Kelowna BC
Region: Canada
Posts: 771
Quote:
Originally Posted by Rapinator126 View Post
My motor is already forged with a 300 shot of nitrous.

---------- Post added at 05:30 PM ---------- Previous post was at 05:28 PM ----------

But yes I will be adding a turbo the first of next year.
Transmission , rear end , drive shaft , suspension are they stock ????
gladiatoro is offline  
Old 11-10-2013, 04:33 PM   #260
Registered Member
Regular
 
Rapinator126's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Region: Texas
Posts: 9,253
Quote:
Originally Posted by gladiatoro View Post

Transmission , rear end , drive shaft , suspension are they stock ????
Everything besides driveshaft is. Right now im over 700 at tires and 800 tq at tires and its all holding up good.

---------- Post added at 05:33 PM ---------- Previous post was at 05:33 PM ----------

Suspension is not stock either. But trans and rear end is
Rapinator126 is offline  
Old 11-10-2013, 04:35 PM   #261
Registered Member
Regular
 
EastTNMustang's Avatar
 
Join Date: Nov 2013
Location: Knoxville
Region: Tennessee
Posts: 428
Quote:
Originally Posted by Rapinator126 View Post
Everything besides driveshaft is. Right now im over 700 at tires and 800 tq at tires and its all holding up good.
That's pretty impressive...what turbo are you looking to add?
EastTNMustang is offline  
Old 11-10-2013, 04:38 PM   #262
Registered Member
Regular
 
Rapinator126's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Region: Texas
Posts: 9,253
Quote:
Originally Posted by 14rs3roush View Post

That's pretty impressive...what turbo are you looking to add?
Its the turbo off my budys car. It a hellion single setup. But has a upgraded turbo. Its a 78mm comp turbo. Triple ball bearing. And a upgraded intercooler. He is selling his car and giving me the turbo for 4,500
Rapinator126 is offline  
Old 11-10-2013, 04:39 PM   #263
Registered Member
Regular
 
2011 Kona Blue's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Region: Maryland
Posts: 7,653
F IT. I'm gonna install a turbo and supercharger on my pony and run a 200 shot of nitrous. Lmao
2011 Kona Blue is offline  
Old 11-10-2013, 05:29 PM   #264
Registered Member
Regular
 
gladiatoro's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Kelowna BC
Region: Canada
Posts: 771
Quote:
Originally Posted by 2011 Kona Blue View Post
F IT. I'm gonna install a turbo and supercharger on my pony and run a 200 shot of nitrous. Lmao


I don't know if that is even possible lol..

---------- Post added at 03:29 PM ---------- Previous post was at 03:27 PM ----------

Quote:
Originally Posted by Rapinator126 View Post
Everything besides driveshaft is. Right now im over 700 at tires and 800 tq at tires and its all holding up good.

---------- Post added at 05:33 PM ---------- Previous post was at 05:33 PM ----------

Suspension is not stock either. But trans and rear end is
Ford transmissions/rear ends are known to be very tough no doubt ...
gladiatoro is offline  
Old 11-10-2013, 05:30 PM   #265
Registered Member
Regular
 
Join Date: Feb 2013
Location: Elmendorf
Region: Texas
Posts: 1,322
Quote:
Originally Posted by 2011 Kona Blue View Post
F IT. I'm gonna install a turbo and supercharger on my pony and run a 200 shot of nitrous. Lmao
Should be able to reach full bolt on coyote status after that! Lmao
ZLwhat is offline  
Old 11-10-2013, 05:53 PM   #266
Registered Member
Regular
 
gladiatoro's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Kelowna BC
Region: Canada
Posts: 771
Quote:
Originally Posted by ZLwhat View Post
Should be able to reach full bolt on coyote status after that! Lmao
Nah just bore out the 4.6 to a stroker forget 5.3 L then add a BLOWER , Turbo and Nitrous RWHP should be around 1500 ha....
gladiatoro is offline  
Old 11-10-2013, 06:37 PM   #267
Registered Member
Regular
 
Rapinator126's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Region: Texas
Posts: 9,253
900+ hp for a daily is always fun. E85 is amazing
Rapinator126 is offline  
Old 11-10-2013, 08:01 PM   #268
Road Trip!
 
Join Date: Aug 2013
Location: Gardena
Region: California
Posts: 1,305
Quote:
Originally Posted by Rapinator126 View Post
900+ hp for a daily is always fun. E85 is amazing
e85?

---------- Post added at 06:01 PM ---------- Previous post was at 06:01 PM ----------

Quote:
Originally Posted by Bee20e View Post
e85?
nvm I know what it is lol
KoolPwny is offline  
Old 11-10-2013, 08:02 PM   #269
Registered Member
Regular
 
2011 Kona Blue's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Region: Maryland
Posts: 7,653
Quote:
Originally Posted by gladiatoro View Post



I don't know if that is even possible lol..

---------- Post added at 03:29 PM ---------- Previous post was at 03:27 PM ----------



Ford transmissions/rear ends are known to be very tough no doubt ...
I'll find a way. Lmao.
2011 Kona Blue is offline  
Old 11-10-2013, 08:12 PM   #270
Registered Member
Regular
 
gladiatoro's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Kelowna BC
Region: Canada
Posts: 771
Quote:
Originally Posted by 2011 Kona Blue View Post
I'll find a way. Lmao.



Ha , when you do let me know I'll clone it lol...
gladiatoro is offline  
Old 11-11-2013, 05:51 AM   #271
Registered Member
Regular
 
2011 Kona Blue's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Region: Maryland
Posts: 7,653
Quote:
Originally Posted by gladiatoro View Post



Ha , when you do let me know I'll clone it lol...
Twin turbo supercharger. Lol
2011 Kona Blue is offline  
Old 11-11-2013, 06:06 AM   #272
Registered Member
Regular
 
Rapinator126's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Region: Texas
Posts: 9,253
Quote:
Originally Posted by 2011 Kona Blue View Post

Twin turbo supercharger. Lol
Thats been done plenty of times
Rapinator126 is offline  
Old 11-11-2013, 06:09 AM   #273
Registered Member
Regular
 
2011 Kona Blue's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Region: Maryland
Posts: 7,653
Quote:
Originally Posted by Rapinator126 View Post

Thats been done plenty of times
Lol. That would be sweet. Turbo and supercharger at once. Lol
2011 Kona Blue is offline  
Old 11-11-2013, 06:19 AM   #274
Registered Member
Regular
 
Rapinator126's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Region: Texas
Posts: 9,253
Quote:
Originally Posted by 2011 Kona Blue View Post

Lol. That would be sweet. Turbo and supercharger at once. Lol
Look it up there's quite a few running that setup. Gt500's, cobras, a few lil 3vs ,
Rapinator126 is offline  
Old 11-11-2013, 07:31 AM   #275
Registered Member
Regular
 
alrefire's Avatar
 
Join Date: Jul 2012
Region: Alabama
Posts: 3,713
Quote:
Originally Posted by gladiatoro View Post
I don't know if that is even possible lol.. ---------- Post added at 03:29 PM ---------- Previous post was at 03:27 PM ---------- Ford transmissions/rear ends are known to be very tough no doubt ...
Everything is possible with $$$
alrefire is offline  
Old 11-11-2013, 07:33 AM   #276
Registered Member
Regular
 
gladiatoro's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Kelowna BC
Region: Canada
Posts: 771
Quote:
Originally Posted by 2011 Kona Blue View Post
Lol. That would be sweet. Turbo and supercharger at once. Lol


Twin Turbo + a Blower , nasty power.... 200 shot of nitrous for back up ha...
gladiatoro is offline  
Old 11-11-2013, 07:48 AM   #277
Registered Member
Regular
 
gladiatoro's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Kelowna BC
Region: Canada
Posts: 771
Quote:
Originally Posted by alrefire View Post
Everything is possible with $$$
Yup that kind of set up would cost more than the price of a new GT , wonder if the 2015 mustang will be direct injected. It is very likely so stock GT should be around475 Hp a the crank then as direct injection adds up to 30% power with the same motor set up , it will the fastest stock GT ever produced on a lighter platform and independent rear . No word of a new Shelby yet but rumors are it will take the name of a svt cobra .

5.8 litre direct injected supercharged , lets see the current model makes 662 HP so a new version would be around the 800+ HP range , that could easily be pushed to over 1000+ hp with a smaller pulley... etc.. on a lighter platform with
independent rear suspension possible paddle shift with 8 speed trans , that would be a world class supercar.
gladiatoro is offline  
Old 11-11-2013, 07:56 AM   #278
Road Trip!
 
dobypaw3's Avatar
 
Join Date: Jun 2012
Location: Upstate NY
Region: New York
Posts: 1,146
Quote:
Originally Posted by 2011 Kona Blue View Post

Twin turbo supercharger. Lol
Don't laugh I know a guy who had TT's on his 03' Termi with the stock supercharger. He took the supercharger off after blowing the motor. Had it total rebuilt bored and stroked to a 305c.i. with just TT's he's at 24psi and just shy of 986rwhp. After he upgrades his tranny to a turbo 400 he's increasing boost to 28-30psi and hoping to get around 1100rwhp. He has $53K in his build so far. It is way expensive to get that 1000rwhp and be able to hook up with it. He also said the TT is more efficient that a TT supercharger set up. And way easier to setup too.
dobypaw3 is offline  
Old 11-11-2013, 08:07 AM   #279
Registered Member
Regular
 
2011 Kona Blue's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Region: Maryland
Posts: 7,653
Quote:
Originally Posted by dobypaw3 View Post

Don't laugh I know a guy who had TT's on his 03' Termi with the stock supercharger. He took the supercharger off after blowing the motor. Had it total rebuilt bored and stroked to a 305c.i. with just TT's he's at 24psi and just shy of 986rwhp. After he upgrades his tranny to a turbo 400 he's increasing boost to 28-30psi and hoping to get around 1100rwhp. He has $53K in his build so far. It is way expensive to get that 1000rwhp and be able to hook up with it. He also said the TT is more efficient that a TT supercharger set up. And way easier to setup too.
53k, holy cow bro. Nice.
2011 Kona Blue is offline  
Old 11-11-2013, 08:43 AM   #280
Registered Member
Regular
 
Rapinator126's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Region: Texas
Posts: 9,253
I have 20k in mine so far.
Rapinator126 is offline  
Closed Thread

Lower Navigation
Go Back   Mustang Evolution > 1979-2015 Mustang GT || Tech and Talk > 2011-2014 Mustang GT

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are On
Refbacks are Off


» Like Us On Facebook



04:56 AM


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0

MustangEvolution.com is in no way associated with or endorsed by Ford Motor Company.